Penangan Hantu Malaysia
Friday, June 22, 2007
semalam.. khamis malam jumaat.. kitorang sefamili layan la cite SUSUK kat tv3.. mulanya aku memang nak lari masok bilik layan lagu kat laptop
sebab tak suka cerite tuh,bosan je rase... yela,mane taknye kalo tibe-tibe cerita tuh aku tengok da separoh jalan,langsong aku tak berkenan nak tengok.. laenlah kalo dari episod petame aku tengok,kalo bes aku rase maka bessssssla cerita tesebot,kalo takbes..mintak maapla banyak banyak.. jangan mara ye stesen tv berkenaan.

tapi.. mood aku malam tadi rase laen macam.. terase berminat giler lak nak tengok walaupon aku TAK suke cerite seram meram ni.. memang akan menggigil dan tecabot skru-skru kepale lutot aku yang sentiasa teguh ni.. tetapi kalau dipakse,didesaknye aku supaye tengok cerite seram2 ni,alamatnye memang nak kena seketol penampo jepon.. pecayelah kawan. haha.. mahu ke seketol?

sambel menghayati cerite SUSUK tuh ade jugak dalam beberape babak aku nampak kelibat hantu malaysia..mula2 respon aku cam biase je.. ala,takyah takotla.. diorang cume belakon je.. lepas tuh aku toleh jap muka ke luar rumah,konon2nye nak tengok along da balek ke tak..kononnyelah kan.. dalam beberape saat aku toleh balek ke arah tv,sekali tepacak seketol muke hantu malaysia tuh,seolah-olah tengah syok pandang aku. huh,memang hampeh la hantu tesebot.. teros mimik muka aku berubah mendadak.. jantong aku dah dup dap dup dap..langsong tutop muka dengan bantal.. rase lega sikit tapi dalam hati aku tuhan je yang tahu macamane cuaknye aku... cam real pulak padahal bukan betol pon. mak ngan dyda da mula gelakkan aku.. pastu siap lagik mak aku menceceh hidop aku 3 bulan lam plkn, itulah inilah.. cis cis,mencabar mental betol..

dah habes cerita tuh,aku gelak kuat-kuat dalam hati. ha ha ha,sukeeeeeenye aku cerita tuh da habes.. tak payah berade dalam ketakotan lagik.. tapi aku taw kalo dah tengok cerita seram2 ni,memang dalam kepale aku tak terbayang ape dah kecuali muka2 hantu tuh.. sampai esok tido aku tak lena.. fikir bukan-bukan.. ade hantu atas siling la,ade disebalek pintu la,ade dalam toilet la,ade hantu nak sergah aku la,ade hantu nak ajak aku minum kopi la.. macam-macam lagik.. mintak nyawe..mintak nyawe..

dalam pukol doblas lebeh camtu,aku masok bilik,nak tido.. tengok along kat sebelah aku da nyenyak dah.. huiyoo,lena betol die tido.. depan aku lak ade tingkap.. dekat tingkap tuh pulak ade sepasang kain putih,cam tuala je.. nak alehkan bende alah tuh rase tak berani pulak.. perasaan dah fikir laen macam..kalau aku ade kuasa magic,dah lame aku hilangkan kain putih bername tuala tuh.. huhuhu. aku toleh kanan,toleh kiri,pandang atas kot2 ade ape-ape ke.. bekali-kali jugakla aku pandang keliling bilik tuh sampai saket tengkok.. nak hilangkan takot aku kaco tido membe2 aku pulak,buat miskol la,mesej la.. tapi takde sorang pon nak replai.. punah harapan kejap.. lepas tuh bace doa tido banyak2 kali,lepas tu maen game kat henset tak jugak mau lelap.. sampai pukol satu lebeh aku takleh jugak nak pejam mate,aku cube kejotkan along.. goyang2kan katil tapi.. ish ish ish.. bukan reti nak terjage,maken lena..maklomlakan tido mati.. hadoi..


dalam pukol 3 lebeh camtu barulah dapat lelap.. tapi kejap je lelapnye sebab mate da terjage.. suasana sepi je.. haih,naseb badan.. aku belek-belek henset jap,tah hape yang aku belek pon aku tak tahu.. tujuan sebenar memang saje je nak terangkan sikit bilik tuh.. walaupon kat luar lampu tepasang tapi sikit je cahaye masok.. naseb baek ade bunyik cicak gatal,takde rase sunyi sangat.. lepas tu tah macamane boleh terlelap dengan sendiriknye.. syukurrrr alhamdulillah.. paginye dalam pukol 9 lebeh baru terjage sebab terdengar bunyik mesej masok.. fuh,dah pagi rupenye.. selamattt.


dah kemas2 katel,mak aku tanyelah aku..

"mira,nape malam tadi dyda tido kat bilik mak?"

"tah,mane orang taw."


saat mak aku tanye soklan tuh,pelik jugak rase tapi buat tak taw je lah..

mase aku tengah siap2 nak mandi aku nampak mak aku masok bilik dyda,tengok die tengah dengar lagu.. pastuh dengan penoh tande tanye dihati mak aku tanye dyda.. aku pasang telinge jap..

"dyda,nape tido dalam bilik mak malam tadi? siap tutop pintu lagi. "

"ha?.. err.. takot.. tengok cite susuk semalam.haha"


err... nak taw tak ape respon aku??? mestilah aku gelakkan dieeeeeeeeee..ha ha ha ha. tulah,gelakkan aku lagik.. las2 terkena kat diri sendirik.. penat btol gelakkan die.. tak takot konon.. piiiiiiiiiiirah.

hahaa. pentakot betol si dyda ni.. ala,samedengan je dengan aku.. tulah aku,ikotkan hati gatal sangat nak tengok cerite semalam sampai tak lena tido.. serik dah nak tengok cerita seram2 ni.. serikkkkkkkkk. hantu buatan orang pon aku bole takot.. buat malu je. apela labu..

cisssssssssssssssssssssssss.
 
posted by mira_mia at 6:02 PM | Permalink


3 Comments:


At 3:32 PM, Blogger sangbogoroyo

Apa daaa penakooooootttttt!!!!

 

At 10:52 PM, Blogger Hajar

huhu...da tawu takot xyahla tgk cite tuh...
apela mop!

tapikan, mehla tgk cite jangan pandang belakang. gerenti terbayang2 opah darma dengan dialognyer, "mari ler naik...mari ler..."

=)) =)) =))

 

At 10:07 AM, Blogger akma

ahahhaa...
tp mmg x best cite2 seram ni..
wat sakit ati je...nnti mlm2 termimpi2 plak...
kan myra kan...
ehhehehe :P