Tag.
Saturday, March 10, 2007
Tesebotlah kesah tentang 6 benda aneh..


Tadi jengah2 belog jap sambel buat beberape ketol jeritan kat tagboard.. bace2 entri belog.. bace dari belog ke belog diorang, sumenye menceritakan hal yang same.. apehal neh? Cube nak fahamkan, tak berape faham.. terai fahamkan lagik, tak jugak reti2 nak faham.. apebende yang diorang mengarot neh? Aku maseh tak jelas.. mule2 bace entri 1 belog neh, ooo dia story pasal neh.. bukak belog laen pulak, cerite same gak.. bukak belog laen pulak, aik?? Sumenye same.. kendian bukak lagik 1 belog.. sah la ade bende tak kene neh.. aku terase musykil bin hairan, tengok tagboard, diorang menceceh pasal 1 mende alah neh, namenye tag.. tag? Apekebende tag tuh? sebuah baju ke? Ke sekeping moskito? ape ade dengan tag tuh?dari negara mane dapat name tag tuh? kenape tag tersebot yang menjadi perbualan..? tak faham.. aku cube buat2 faham, tapi ahhhh tak dulik,nak fahamkan jugak.. on ym, tanye sorang kakak yang telibat dengan mende alah bename tag neh, dia tolong eksplenkan apekebenda tag tuh.. mula2 tak faham gak, lepas tuh buat2 faham, lepas tuh oooOOoOooo faham da, tapi tak berape nak jelas la. Kendian buat kesimpulan sendirik, barula faham.. tapi tah betol ke tak kesimpulan yang aku buat tuh, kite layannnkan aje yek sebabnye korang2 memang tak akan berape nak faham dengan kefahaman aku neh.. hah,faham tak? Kalo faham geleng, tak faham sile anggokkan kepala..


Mengikot kefahaman diorang,sesiapa yang terkena tag, orang neh kena storykan 6 benda aneh ato pelik yang orang laen tak tahu, yang pelik2 alaa yang gitu gini tuh. ha,macam tu la. Betol ke ape yang aku eksplenkan neh? Tah, aku maseh tak faham neh..

Hehehe,6 perkara aneh eh?.. banyak.. lebeh dari 6 aku boleh storikan,tapi dah korang nak 6 je,aku pon kasiklah 6.. cukop syarat.. keh keh.. nak difirkan balek, aku ingat2 lupe la keanehan aku selama aku hidop tapinye mawu kene mentelaah balek otak,memproses segale serebrum,serebelum juge medulla oblongata neh.. haih.. keje berat neh.. susah2..

Okeh nah.. bacelah ye.. jangan tiru aksi2 ini di rumah. Merbahaye untok kesihatan mental. selamat membace…

6 perkara aneh/pelik…


1.selipar tambahan


pengalaman dulu banyak mengajar aku tentang erti sediakan selipar sebelom putus. Banyak kali dah selipar aku putus kalo tetiap kali pegi bejalan2 kat memana.Takdelah selalu putus tapinye gerenti putus punye selipar. Aku neh jenis yang tak suka pakai kasot yang berbentok feminin..sebabnye aku lasak.. aku suka simpel2.. tak suka yang betapak tinggi..aku lebeh berkenan tapak leper. kalo dipaksa sahaje aku akan pakai kasot.. tu pon pinjam kasot hakmilik kakak-kakak aku. oleh kerana selipar aku selalunye putus,maka aku akan bawe selipar tambahan,dalam beg sandang tepi aku kalo korang nak tahu apebenda yang aku bawak semacam kembong tuh,itulah selipar aku. haha. Jadi,berhatilah2 semasa pegi bejalan.. tidaklah terkial2 beli selipar baru. Membazer je. Ye kannnnnnnnnn?? Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


2.kicap


kicap.. kik kik… kicap memang la feberet aku hari2. takde kicap, aku tak boleh makan. Tak tertelan makanan depan mate tak kirelah makanan tuh sedap ato telebeh sedap kalo kicap takde disisi.. seksa beb kalo takde kicap. Hari ke hari aku maken kamceng dengan kicap. Aku mesti tarik muka kalo kicap takde. Sebabnye dari dulu lagik aku dilatih makan kicap. Femili aku yang laen sume suke pelahap pedas2, aku je sesat, telebeh suke makan kicap sebab lidah aku tak boleh terima kepedasan yang amat,nanti mata aku mula menanges...sebab itulah kicap boleh kurangkan kepedasan. Kicap memang power. Seperti power rangers. Pernah beberape kali aku mogok tak nak makan kalo kicap da abes,lepas tuh cepat2 mak aku pegi beli.. haha,hanye kerana sebotol kicap jenama cap tiga ayam. kengkadang kalo along ke mak ke masak laok ikan ataupon yang berkaitan dengan kicap, memang aku sukeeee ooo.. walaupon laok tuh laok kicap,tapi kicap dalam botol aku tambah lagik kicap kat makanan yang berkicap tuh. Kan kicap kan?? Kenape aku suka kicap? Sebab hitam itu menawan. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


3.pandangan paise.

Pandangan paise juge same maksodnye dengan pandang selek ato lebeh jelas aku boleh kate pandang cam nak carik gado..kirenye menjeling la.. dulu taim zaman sekolah aku selalu buat pangai cambes neh..kalo lepak2 kat busten same member2 mase nak tunggu bas,mulelah aku jalankan operasi kat bebudak laen,sampai kat orang besa2 pon aku pandang paise.. pandang paise pon bukan ape,cume rase da biase kot,bes pulak pandang cam tak puas hati. Lantaklah orang tuh nak marah ke nak maki ke, saye tak kesah. Tapi naseb baek setakat neh belom ade orang yang tunjok respon marah2. hahaha. Selamat hidop. Dulu kecik2,aku suke carik gado kat bebudak,korang tanyelah mak aku,aku neh samseng giler dulu.. mungken da terbiase,terbawak2 sampai umor aku dah lanjot 18 tahon neh.. aku pandang paise kat orang yang aku tak kenal je,yang aku dah kenal aku tak buat camtuh,hormat.. heh heh. tapi ade jugak 2 3 kerat manusiye bekerot dahi bile aku pandang like that,kendian tanpa taknak carik masaalah aku pon senyumlah balek kat diorang,tunjok peace..tidak,aku bukan penakot. Tapi.. ye2,aku penakot. yela,aku neh pompuan.. skang da betobat da. Eh belom.. eh da.. eh belom kot. ahakshaks. Alaaa,pandang2 paise je.. jas 4 fun.. menjeling2 ku bertentang.. mata kita sama memandang. ceewahh. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


4.jeritan keCEMASan.


mak aku memang marah kalo aku tibe2 jerit cemas giler padahal benda tuh tak cemas mana pon.. misalnye, biar aku story satu contoh… mase tuh cerita indon feberet mak aku da setat kat tv.. mak aku nak masok bilik.. aku pon jeritla cemas..

“makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk”
“ha ape?!!” ( mak aku belari ke ruang tamu,muke cuak lebeh )”
“ni ha,cerita mak da setat”
“laaa,isk ko neh,bebetol ler sikit ,panggel cam ade belaku pape je"
“la,panggel camtuh pon nak marah..”
“marah la,cemas je ko panggel,jgn buat camtuh lagi”
“nape? Mak takot eh. Yela2…hehe,sori”


tah nape aku rase pelik je mak aku kate gitu.. cemas ke aku panggel camtuh. Mak aku neh peliklah, ke aku yang peliknye? Kui kui. Mak ngan anak same je peliknye.. jeritan kecemasan neh hari2 aku buat. Tepekik-pekik panggel mak aku seumpame menjerit. Menjerit ke aku?? dah memang hari2 mak aku marah aku.. aku wat derk je sebab da biase.. soryyy ye mak.. nanti bile orang da pegi plkn, mak mesti rindu dengan jeritan kecemasan orang neh.. saaaaaaaayang mak. Kehkehkeh.. malu ah. Agaknye suara aku neh memang dah disetkan dengan level tinggi kot. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


5.lipas,labah2.

erghhhhh.. geli geleman tengkok bile nampak dua menatang neh.. tak selesa satu badan. Elergi ngan ‘diorang’. Menatang dua ekor neh cam suke je usik aku,paleng suke kaco hidop aku lipaslah.. labah2 jarang.. labah2 kecik aku tak heran.. labah2 besar yang aku heran banyak.. labah2 besar plastik apetah lagik,menakotkan hatta menyeramkan betol w/pon hanye labah2 plastik.. cisssssss.. tak sukeee.. cam real je kalo plastik. Isk.. mental aku akan befikiran sedikit tak stabel kalo teserempak ngan menatang2 neh.. sudahla lipas,sudahlah labah2,jangan ganggu hidopkuuu.. aku tak pernah kaco hidop korang. Mesti ‘korang’ takot same ritsek kan, haaa, pegilah jao2 ye... timekaseh..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

6. suke gelak lepas orang gelak.

tabiat lebeh kurang tak siuman neh kengkadang muncol biler mood aku laen dari yang laen.. korang tak boleh buat macam aku neh. Aku sorang je berkelayakan. Ha Ha. Ianya hanya berlaku apebila fikiran saket fikir macam2 hal. Contohnyela eh kalo ade orang buat lawak antarabangse,aku biarkan diorang gelak dulu. Da habes diorang gelak,turn aku pulak gelak sakan.. tu la tabiat aku, memang aneh.. aneh ke? takpe,aku akan anggap kejadian ini sebagai cabaran sape gelak paleng lambat dia waras. HeHeHe. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Cukop 6 sifat aneh yang korang baru tahu harini tapi korang tak pernah dikasitahu selame neh..ha,aneh ke? ha ha ha ha. Dah la,cukop la 6. segan lak nak story lelebeh.. abesla kantoi keanehan aku. heleeeeeeh, takpe je. Janji saye bahagiye.. aiman tak kesah. Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
 
posted by mira_mia at 1:57 PM | Permalink


0 Comments: