Pindah
Friday, March 02, 2007
Pindah..


.. hari jumaat ritu kitorang pon pindah la uma baru dengan bemacam2 pasaan.. ade sedeh.. ade gembire.. ade berat hati.. ade riang hati.. ade hepi.. tetapi, bagi aku memang rase bessss je nak dok uma baru nanti tapi yang kurang besssnye kene tinggalkan jejiran juge memembe aku yang dok sane.. aku taw dorang rindu tanpe hadirnye aku di sane.. hah, pasan..ngeee.

Petang tuh dalam pukol 1 lebeh , aku ngan kazen aku diarahkan oleh mem besa( mak aku) dudok dendiam kat uma baru sebab nanti ade 2 trak polis datang nak letak bebarang kat situ.. jadinye kitorang dengan pasaan hepi pegilah uma baru aku tuh dulu.. hepinye sebab tak payah tolong hangkot bebarang sume. Bahagie rase.. mimik muke aku ngan kazen aku taim tuh nampak je cam nak tak nak p sane dulu tapi dalam hati sukeeeeee.. ha ha ha ha.. nape suke?kami punya suka laaaaa Ah ha hah.

Tengah tunggu2 trak sampai, satu kejadian tejadik. Tapi sebelom tuh mase kitorang tengah bepeleseran sane sini dalam uma baru tuh nak kena tunggu trak sampai kami sekazen pon dudok2lah menceceh. Da penat menceceh, tengok tv.. da tuh, rase bosan, kitorang pon tido.. bukan suke2 tido, kami TERtido ... kazen aku tido kat lam bilek. Aku plak tido kat ruangtamu depan atas kosi malas dengan pintu tebukak luas.. fuh.. berangen je.. cadang tunggu trak sampai tapi tetibe aku boleh tetido.. camane tuh? Huuu.. pastuh dalam syok2 je tengah layan tido, aku pon tejage.. tejage sebab tedenga bunyik sorang budak ketawe.. haa haa ha.. sape yang ketawe tuh? Aku bebisik dalam hati.. mase tuh mate tetutop lagi.. budak tuh ketawe lagi.. aku bukak je mate, tengok depan aku sorang dua budak tecegat pandang aku sambel ketawe.. isk, laaaaaaaaaa.. si ipie upenye, dengan lagi sorang anak jiran aku.. ceiii, buat takot je..naseb baek aku takde lemah jantong hati. Tapi.. tapinye lagi.. camane dorang bole muncol tibe2?? Tengok2 kat depan uma nampak trak.. halamak,sampai da ke? ah sudaaaaaa.. Aku nampak pakcik2 jiran aku ade,senyum2 simpol. mungken mase diorang bagi salam, takde orang jawab, jadinye bebudak tu teros masok umah tengok sape ade. Kazen aku pon same kene bantai gelak ngan bebudak tuh. Bangon teros dia.. aku pon.. aha ha ha. Memalukan betol. Nak je tutop muke ngan tin sardin. Haih. Teros tanye ipie lame da ke sampai? Die kate lame la jugak. Arghhh.. merah muke taim tu..buat muke tebal.. maluuuu ooo. Hihi..

Da selesai hangkot bebarang kat dalam uma, datang trak lagi satu.. pastuh famili aku pon sampai. Kazen aku cite kejadian tadi kat mak aku, kene bantai gelak lagi ngan mak aku. cisssssssss.. takpe je, aku tak kesah pon..haa ha.. pastuh da kasik pakcik2 n mereka2 makanan, diorang pon balek.. legaaaaa.. pastuh busu aku pon datang dengan anak2 buahnye tolong kemas2 barang sampai ke malam..

Penat memang la penat.. da namenye pindah.. pastuh malam tuh amek mase nak relax2 jap, aku same kazen pon ronde2 kat situ naek beskal.. nampak bujangan, ngorat.. nampak orang tuwe, bagi salam.. nampak bebudak, sergah… kite kene peramah.. yeeeeeeee kan? Kannn? Kan jenet kan? Ahakshask.. begitulah kesahnye tatkale pindah uma baru..

Sekarang, da hampir dua bulan lebeh da dok sini.. nak dikate jejiran kat sini sume oke je.. peramah.. suasane pon oke.. kitorang sekuarge baruuuuuuuu je nak bejinak-jinak dok sini.. tapinye memang aku rindu gak kat umah lame tuh.. jejiran yang spoting, si ipie anak jiran aku tuh yang giler becok, juge sume2lah.. takpe2, ade mase free, aku lawatla sane sekeluarge nanti.. korang… koranggg.. korang tetap dekat di hati cam tv semilan tuh.. heh heh hee.

Wei korangggggg, ade mase moh le datang umah baru kami neh.. moh le eh.. mohram ler.. ^_^Photobucket - Video and Image Hosting
 
posted by mira_mia at 2:18 PM | Permalink


0 Comments: