MeNJeLaNg sYaWaLLL [PART 2..]
Saturday, October 21, 2006
MeNJeLaNg sYaWaLLL [PART 2..]


pelbagai byk gler kesah nak raye2 niy.. lg 2ariy je nak sambot syawalll.. serunut.. xlah sgt.. sbbnyeeee aku nak hadap lg espiem taon niy.. pekse besa org2 aku xkenal katekannn.. ikotkan ajelah.. haie.. pa nak wat kan.. lantak.. yg penting aku nak enjoy sehari raye tuh.. sehari aje.. xlelebeh.. kalo lelebeh.. haie.. xkannye lelebey la.. aku niy pandai aturkan mase.. aku kan seorang yg berkaliber.. kan???kan???yelaaaaaaaaaa.. xcaye dah..

kat tmpt kediaman aku sekeluarge niy mmg da terbau da segalee persiapan raye.. lampu lip lap sane siniy.. kueh2 da mule laa dorg jiran2 aku niy wat.. hamper2 nak kosong da org2 n kete2 kat cni.. sumenyee da horey2 balek kmpg memaseng.. waaaaaaaa,serunuk ek.. xpe2,hari kami sekeluarge akan tibe juge.. nantikan kami sekeluarge kampungku.. rindu nak kejo2 ayam.. nak tgk kucen2 siam kat kampung aku tu.. ilang kucen laen,kuceng laen lak muncul.. aku n seseorang ade gak wat plan kire jahat la jugak.. taon lps plan kami berjaye sungguh.. siapla.

ckp sebot sal kucen2 niy,aku da dpt da ahli baru.. 3eko termasok maknye si itam.. si itam tuh mak aku yg gelarkan sbb bulunye sume2 itam,xde puteh coklat kelabu oren o wane2 yg laen..wane mate je ade puteh2 skit..ari khamis aritu lepas aku balek je dr skolh mak aku ckp ade seko kucen bunting da lahirkan anak nye kat kotak blakang umah aku.. tetiap hari ade jeleeee kucen2 sesat bekunjung kat umah aku niy.. xkan kucen aku c nemo tu jempot 'mereka2' dtg ke rumah niy???pelik gak.. mmg plik.. sepelik2 sungguh.. tapinye kannnnn,aku serunut dpt ahli baru niy.. ank c itam tuh kaler cam maknye.. xde wane laen ke???wu..tpnyeee,ade seko kaler kelabu.. kiyut miyut sumenyeeeee..nak tgk,meh dtg umah aku raye niy o bile2 anytime korang ske la.. namenye kannn,ciko,cumi,ciki.. amacam?comelll kan???kan???kan???name tu sebenanye milik kucen aku dulu2.. tp 'mereke2' da ilang senyap tanpe berite n ntah d mana,aku bedal jele name2 tuh kasik kat dorg.. hii..hii..hii..razeki ramadhan org katekan.. xdpt nak tempah ukuran baju2 ucen2 tuh sume sbb nak raye da laaaaa.. hii...maap.

xsaba rasenyeeeeeeee nak tggu takbir begema nnt.. musti sedeh sayu pilu punyeeeeeeeee..tp.. aku xkan tnjk sifat2 cenggitu.. taon lps aku berjaya tahan setahan2nye sifat2 sedeh niy.. dlm hati hanye 'dia' yg tahu.. aku pandai sorok2 pasaan kan???kan???kan???kan???kan aku da kate,aku mmg bekaliber.. lantak le.. xcaye da..


kueh raye lak alkisahnya,taon niy mmg melepasleeeeeeeee selepas2nyelaaaaa nak wat kueh sipot.. sbbnye acuan nak wat guling2 kueh sipot tuh da ilang.. sape pinjam o mana tecampak pon aku xtaw da.. sampai ati ko ye acuan.. menghilangkan diri d saat2 aku perlukan ko.. xnak kwn.. huahuahua.. emo lebey lak..

raye.. hueh.. hii..hii..hii.. taon niy pakcik alim aku balekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..hip2 hureyyyyy yipi la.. sume balek aku gase.. xde yg xbalek.. kan bes centu.. sume bekompol.. lg2 lak dengan adenye pakcik alim aku tu.. xsaba nak ganggu nunit nnt.. misi bermula pg rayaa.. hii..hii..hi.. kami sekeluarge balek mlm raye.. maktih aku pon balek mlm tuh jugak.. pas along balek kojer nnt,kami terus belepassss ke sane kampungku ramuan china besa..menjelang hari raya..hii..dam dam dum.. bunyik mecon pop2.

***SeLaMaT HaRi rAyA..rAyEr sOPaN SaNtUn yE..bErHaTi2 d jALaN rAyEEe..IgT2LaHHH oRg Yg TeRsAyAnG..RaYe aKn SaMPaI Ke KeMuNcAk..M0gE2 aIdIlFiTrI iNi MeMBeRiY sErIbu KeMaNiSaN kPd SeMuAAAAAAAA..***Image and video hosting by TinyPic
 
posted by mira_mia at 4:32 PM | Permalink


0 Comments: