sesudah beraye..
Tuesday, October 31, 2006
sesudah raye.

hii..raya mlm balik kmpg..kmpg balek mlm raye tesebot..hiii..besssssssssnye balek kmpg..haa..niy aku nak story lak pasalnye di hari raye..sebelom tuh mlm raye..hehe..malam..malam yg gelap gelite..disulami lampu kete..terang la jugak jalan raye tuh..lampu kat tiang kiri kanan pon ade..hii..hii...hii..apeda aku..melencong jaoh ssgt..malam tuh kami sefemeli balek la dlm kol 8lebey..xpena2 balek mlm raye..niy la pes taim sejak duwe menjak tige niy ade kete,mulelah nak rase mud balek mlm tesebot..besss..mule2 tuh senggah lapekan jasen jap..beli kodak nak begamba..g 7e beli la pape nak dimakan melantak..gamai gak yeee ikot plan kami balek mlm raye tesbot..hii..sebok je..hahahha..senget la aku niy..dengki tol..biala meke2 nak balek kmpg meke2 tuh bile2 mase yg meke2 ske..mahaplah yee..aiceh..pastuh zoom balek kmpg..hii..lgu raye bekumandang kat radiyo..bkk kuwat2 gleee..sumenye plik aku suh kuwatkan lgu raye..camle dorg2 niy xkenal aku..aku niy kalo lgu raye mmg gleeeeeee aku ske lah..teramat..hii..hii..hiii..kemaruk lgu raye..

kesah mlm raye lg..gasak la korank bacer citer aku niy sampai lebam bijik mate tuh..aku nak apdet sepanjang2 treler yg aku ske..nak bace,bacer..xnak aku xpakse..duk c2 dendiam maen pape je..dlm perjalanan on da way tuh,kezen tarzen aku msj..msj..msj..msj dan msj..aku xbalas..sebabnyeeeee..line xde!hahahah..padan muke diye..tapinye kesian gak..simpati tol la kat diye..mmg kesian..xsampai 100& kesian la..hii..jahatnyeee..jahat2 xde niat..tapi..kesian la..diye nak aku sampai cpt kat kmpg..kesepian katenye..hii..hii..taw pon sepi tanpe aku..seda akhernye beliaw..nak smpai cpt cane,jalan jem..kete menimbon sane sini..jalan lak senget benget..batu2 kat jalan raye xstabel..maknenye xlicin..ade jela gedegang gedegung..seb baek kete jenes sasa..hahahah..aku try2la bg msj..xde jugak line..pioknye..sampai kat satu tmpt je,ade la jugak walaw 1 2 bar..ehe..message sent..die balas lgk,mud raye diye nak raye trs ilang sbbnye lagii aku xsampai2 kmpg..sapela punye sepupu sepapat niy..sabala..bknnye aku xsampai..cube ko kat tmpt aku..ha..xpe,aku xnak ceceh lelebeh..malas..rimas..hii..maser lagikkk bape inci je nak sampai kmpg..pin pin..kami sefemili da sampai dgn selamatnye..pastuh lg 1 hal..nak naek kat jalan ats kmpg aku tuh kemaen payahnye..tggi..xstabel..gitulah faktor2nye..abg aku bg isyrat..cam abg trafik lak gayenye..akhernye along puseng2 jap kat pekan tuh sbb nak carik care laen nak naekkan kete tuh..akhernye..fuh3..dpt gak cecah sampai ats..kalo nak rase cabarannye,meh dtg kmpg aku tuh..gerentiy mengeloh..tp kalo sape2 yg tere tuh,aku blnje sebalang kuweh raye umah jiran..ha..makanlah dgn puas..

ade lg kesah mlm raye..hii..penat xbace???saje je nak mementkan palotak maseng2..bia tetekan sket..bacelah..bacelah..haa..aku jampi da bia korang terus membace..sampai2 je,trs sepupu aku yg sorg gile byg nak tgk aku tuh,turun tgge..salam lage pipi msg2..mukenye ish3..cam org baru ilang anak ayam..sedeh je..aku da sampai pon sedeh2 lg..td nak sgt aku sampai cpt..tapinye kan,aku taw..die terharu gembireeee sgt aku da ade..sbbnyeeeee..diye ade memacm cerite..n mulelah kalo jumpe..layan pale maseng2 la gamaknye..tapi bes..pastuh salam mak teh,pakteh aku tuh..kire2,baruw bape kerat je yg ade..mane yg laen???kesah laen,dlm kol 11lebey mlm,aku n kazen aku tuh,ikot mak n pak busu aku g masejed tanah..pk tutop da kedai2..sekali tgk,mak aihhh..xtutop2 kedai2 tuh..carik untong peniagaan mlm raye..meriah2..yang bes membeli blah malam2 raye niy,yg paleng bes dpt diskaun lebeh..mabeles bebeno..jimat sket duwet..tujuan sane,belikan tudung tuk sepupu aku tuh..2 3 4 kedi g carik..payah tol..tp xpe,demi diye,aku telebeh sggp..pastuh soping dlm sejam lebeh..byk g nak wat mlm raye tuh cik senah oi..ahah..tesesat lak name senah..sampai kamp0ng telihat kelibat gupe bentok kete kancel kaler puteh yg num platnye aku xhengat..itu bemakne n bemaksod pkck alimmmmmmmmm kami da tibe dgn selamat..ceh..tpu..ckp xbalek..aku taw punye diye mst balek..hii..hiiii..serunut..mule2 maen cak2 ngan dye kat balek dindeng papan tuh..da penat cak2 awcak,naik tgge salam diye,besla..pakcik kesayangan aku yg sentiase jd penglipur lara..xpenah aku tgk mukenye seriyus gleee,ade je lawak..tuh sbb die paleng aku ske kalo die nih ade..hii..pastu,mlm tuh jugak,kezen aku ade stori satu cite yg membuatkannye tesebar luas ke cupeng tlinge maseng2..patot ke aku cte ek kat cni???alkisahnye,ms diye tgh tggu kami sefemili sampai kmpg,diye tenampak satu kelibat cam rupenye cam arwah abah aku..hmm..pastu..xnak cte lglah..hii..sedehnyeeee..hii..aku org petame diye bgtaw,pastuh aku hebohkan sbbnye pekare baek,bkn buruk..watper nak nyuruk2 kesah tuh..kesah baek,bln baek..arwah abh kami seberadek rinduw agaknye..kami lglah teramat rinduw..ok setop here la ye..aku nanges da niy..rinduwwwwwwwwwwwwwwwwwwww..kat abah..

ade lg..hii..aku nak korank menderite prast bace kesah aku..ha..silelah..silelah bc..aku xkesah..mlm tuh aku n sepupu aku tuh turun dapo dlm kol 2..xdpt tdo,pk nak mkn,tp..laok abeh..waaa..da le aku xmakan g laok2 yg dimasak..men0m air gas kaler oren..cukuplah tuh..pastu borak2 kat tgga ngan pakcik alim tuh..sampai 2setengah pg..hii..pastu jalan kehulu kehilir..las2 tetido d mane2..xde tempat..sesak sesunggoh..hii..xpe2..aku bg can..

bang0nnnnn..haa..da mulelah memekak nyebot name maseng2..rebot2 msk bilik air..tp didahulukan sebenta utk laki2 sbbnye nak g smyg raye..hii..bes betol jadik pompuan la,dpt tdo sekejap..hii..hala,hanye 5-7 menet centu je..xlame..las2,aku org kedua las mandi..tula akibatnye..mandi lmbt lg..org terakher mndiy,opkosnyelah sepupu aku..hii..jgn mare d bln muliye..aku xtersengaje temasok bilik mandi lebeh awal dr diye nih..hii..ampon maap dipinte..pastuh kan,peh..sumenye bju kaler ijo..aura ijo betoll taon niy..xsesia aku mileh bju ijo..mak aku yg pilihkan..mak,maseyy ye..lop u..taon dpn,cdg nak mak plhkan jgk..hii..femeli aku sume ijo,sepupu aku ijo n adek badeknye..kitorang lwn kaler pe yg org ramai pilih..semestinye kaler ijo mng..kami berbajuw ijo mng!ijo vs ungu..hii..maap..pg tuh,maklang kitorng balek..pakngah sefemiliy pon balek same..besnye..kendian mtk maap..pastuh mkn..pastuh amek gamba kenangan..haa..kalo anda2 sumenye nak tatap wajah sepupu aku yg aku cte dlm apdet kali niy n gamba yg laen2,tatapla..mira xkesah..hii..aku apdet esok..nnt tgk2 jengok2 jengah2 le belog aku..akan adenye gamba kandid,gamba2 kontrol macho ayu,gamba aku beduwe with kazen aku,gamba2 sumelah..tgguuuuuuuuuuuw!

hii..tetekan x bc???saje je..hii..hii..hii..pastuh kami sume jalan raye..penatlah menaep..xpe,aku penat menaep,korang penat bc..adel same dengan..hii..raye raye raye,sampailah raye ke2..hii..sayulah..aku xskelaaaaaaaa pat akher cte niy..sad ending..aku cte jugak..tp sebelom tuh,raye jugak ramai2..mule2 epi,mlm lak kesahnye..sob sob sob..sedey..aiceh..balek awal sgt..tgk cam kami sefemeli,balek taim raya ke3..yg xleh thn tuh sampai along kuar ayer mate,pat plg sedey sayu pilu milu mase paktih sefemeli n pakcik alim sefemeli nak balek umah memaseng..sampai ati ye..xpele..balekle..yg laen2 tuh sume balek ptg..xle terase sedey bebeno..mlm tesebot lak,aku mulelah wat pangai xsenunuh..masok kete cik alim aku tuh,kunci pintu..haha..tula..jgn balek lg..aku xkan kasikkk punyeeeeelah..las2 tepakse mengalah..dorg nak balek..baleklah..mira xkesah la..kesah sket..hii..lagik..gamba2 pon di amek kandid..ceh..macam2 hal ms nak balek tuh..pastuh mcm2 plan aku wat xnak kasik dorg balek..try cabot stereng kete,try pancetkan tayar,cabot pape dlm kete tuh yg membolehkan kete tuh begerak..tpnye,xmenjadik..huwaaaaaaa..tepakse lepaskan dorg pegi..sampai along nangeh..pat tuh yg aku xsangke..aku pon..tp lam ati je..penangan org tesayang nak balek,tula jadiknye..haie..pegila..las2 suasane sepi..xde lg suare mamin adek kezen aku tuh..comei..geram ngan kening c mamin tuw,teratur je,cam becuko...namenye yasmin zulaikha..aisehmen..sedap..papepon,aku ttp windukan dorg..meriahnye raye ini taon..

da abes..lege x???legeeeeeeeeeeeeee kan..trimas la kaseh bc apdet raye niy..akher kate,aku lapa..mawu makan..out..

Photobucket - Video and Image Hosting
 
posted by mira_mia at 5:31 PM | Permalink


0 Comments: