Hari Ini Punya Kisah.
Monday, June 25, 2007
pagi tadi.. kepale terase berat giler.. nak bangon terase tak larat..berat.. sengal sengal badan. apekene agaknye? saket-saket biase mungken.. biarkan ajelah.. normal agaknye.. tahla.. tapikan.. ahh,biar jela kepale ni dengan kepale angennye sendirik. malas nak dilayan. manje agaknye. haha. kepale..kepale.. kenape ko ye? laen je berat rasenye.. aku biarkan aje kesaketan kepale neh,tak cukop tidor kot.. fikir-fikir kembali,kalo saket kepale ini macam kesaketannye,malaslah nak pergi memane... lepak kat rumah je.. tapinye,memandangkan ade banyak sangat keje nak kene settle,taknak la teroskan niat nak berbareng je kat rumah,nanti hati rase tak senang,tak sesedap mekdi. nak seribu daye,taknak seribu daleh kan..? lagipon kesian kat kawan aku,sanggop ponteng skolah semata2 nak hantarkan aku pegi skolah amek sijil dolukale. terimekaseh daon keladi. sayang kamu lebeh my pren.


macamni lah aku,kalo banyak sangat keje da tetunggak tebengkalai terbiar,memang kekadang kepale terase macam inilah. saket.serabot. semak. hadoiii. padan dengan muka aku,suke sangat buat keje las minit. lagi,suke sangat ikot hati. laginye lagi,sukehati aku je nak atau tangguh sesuatu perkare.. haih.. degil kan aku ni? mak aku kate ye,aku memang degil.. tapi aku rase,takde pon.. hah ha.. diri sendirik memangla bekap handred one persen.. cube kalo ditanyenye ke orang laen,adekah aku ni degil? serta-merta mereka ngomong ya.. naseblah.


tadi jugak,kami sefamili pegi jasen,sebelom pegi tadi aku siap lebeh awal. lepas tuh dudok dalam kete lebeh awal jugak. tapi sempat jugak selipar aku putus talinye lebeh awal. cilok selipar kakak aku,dyda. selipar aku sume da nazak,takde satu pon serupa seliper da. kesiannyee. naseb baek dia tak perasan aku pakai seliper dia... sampai jasen,aku keluar dari isi perot kete lebeh awal juge.pegi buat kad pengenalan baru.. kena pulak denda 30hengget. sebabnye kad pengenalan aku yang lame dah hilang mase kat kem harituh. sapela yang curik ye. duet pon dicuriknye sekalik. tak ingat dose pahale ke manusia tuh? takpelah,aku halalkan aje cume harap2 lepas ni beliaw bertaubat. jadinye juge,dalam tige minggu ni aku diibaratkan seperti orang indon.. mak akulah yang cakap. naseblah.


lepas dah sudah buat mykad baru,pegi jadik muka tembok kat kot memot,tunggu membe.. lamela jugak.. tengok orang lalu lalang depan mate,tengok ragam manusia zaman kini,usha2 abang dari luar tingkap yang keje kat kot memot.. sambel2 tuh ketok2 kepale jap.. sudahnye,lagi bedenyut. lalunye,minah rempit baru dapat lesen P(membe aku tu la) pon tibe dengan selamatnye. hati melonjak bergembire. tak sanggop tunggu lebeh lame lagi,tak suke dengan penantian. suatu seksaan. haaahaaaa. poyonye. lepas pakai helmet yang hamper senja tuh,kami berdua merempit atas jalan raye.. orang ramai tak berdetik nak marah walau sikitpon kalo tengok kerempitan kami sebab membe aku ni rempit slowwww motion.. berhati-hati. mungken dia ingat kate-kate"ingatlah orang2 yang tersayang" ni. bagoslah. ade kemajuan. ade perkembangan. syabas diucapkan. sampai je skolah,kepale terase ringan sikit sebab atas moto kepale kena angen keliling,sejokkk rase. baru je melangkah masok dua tige empat enam langkah ke pintu pagar,kene sound dengan pak keselamatan(jaga sekolah). hoo,da ganti pakcik barula.. sebab kenape kene sound? sebab dahla maen terjah je masok,lagik satu tak amek amek pas masok.. maklom jela,lame dah tak menziarahi skolah. pakcik jaga yang baru ni aku sukelah. lebeh spoting,banyak menceceh kiranye suke becakap la.. kelakar pulak tuh.

pakcik: masok x nampak pakcik,maen masok je. isik borang dulu kalo nak masok.
aku: ui yat,garangnye jaga ni. ko takot tak?(bisik2 kat membe aku ni)
yat: tak ah. ala,pakcik ni tak garang, aku da jumpe dia ritu. haha. penakot.


masok je pondok jaga skolah tuh.. aku maen amek je pas masok. tapi kene sound lagik..

pakcik: maen amek je pas?
aku: yela,nape?
pakcik: isik borang dulu ni haa. (sambel tunjok ketas depan mate aku)
aku: laaaa. sori pakcik,tak perasan. hehehe(disebabkan tangan aku pegang bemacam2 barang,aku suroh yat isikkan borang. sambel tuh jugak pakcik jaga ni soal siasat kami.. kami pon layannnnnnnnn)
yat: oit,rini baperibulan ek?
aku:25 kot.. ha,betol la tuh...kot.
pakcik: la ko ni,kalender punye besa depan mate tak perasan. tu ha,jam pon ade tuh.


aku dan yat tegelak2 seraya meninggalkan pakcik jaga tuh becakap sendirian berhad..

mase kitorang nak pegi pejabat,lagik sekali kene sound same pakcik jaga..

pakcik: oiii,korang nak pegi mane tuh?
aku: pejabat la pakcik. (muke aku ngan yat da pelik)
pakcik:tu ha pintu depan pejabat. yang ko pegi arah sane tu nape?
aku & yat: laaaaaaaaa.


mase nak carik mane pintu pejabat,kitorang tak taw macamane nak bukak sebab pintunye da buat baru.. huhu. membe aku si yat ni pon satu,kate da pegi haritu,takkan la tak taw. apela. pastu tekial-kial carik pintu masok pejabat seumpame nak ceroboh masok.. pakcik tuh sound lagik kat kitorang..

pakcik: oiii,ape yang ko carik tuh, tarik jela pintu tuh. belah kiri tuh.

adoiii..

legaaa. jumpe jugak care nak masok pejabat.. haha. memalukan je. skolah ni da banyak pembinaan baru,rase cam ade kat negare orang laen pulak. maaflah,kami budak baru belaja. bukak je pintu masok tuh,sume pandang,senyum2. adoi,buat selambe jelah. lepas amek sijil dolukale,kaco2 lagik pakcik jaga. pastu,pegi lepak rumah membe.. masa muda lagi.. jadi,lepakla beberape jam kat rumah membe aku yang menetap berdekatan situ. acara makan-makan la paleng aku tunggu.. ahaha,begitu senonoh pangai aku. lepas rindu nak tatap muka2 membe aku ni.. haih,ilang teros saket kepale.. timekaseh ye korang sebab belanje mangan. sedapnye makan free. kih kih kih.

besnyeeeeeeee.
 
posted by mira_mia at 6:20 PM | Permalink


3 Comments:


At 10:07 PM, Blogger Hajar

wahahaha...
maseh lagik suke buat karangan panjang2...
hahaha, ade ke patut kat skolah sendiri pun boleh jadik gitu?
padahal br bape bulan je tinggalkan skolah...
hai la dek...nape jadik gini eh? :)) :))

 

At 10:11 AM, Blogger akma

hahhahaha...
mcm da sepoloh taon x dtg skolah jer..kekekeke... :P

 

At 12:10 PM, Blogger tenaciousdarevil

owh..patut berterima kasih kepada pak guard tuh kerana banyak membantu kamu..hehe..