orang kate...mak kate...aku rase...
Friday, August 18, 2006
orang kate...mak kate...aku rase...


orang kate...enjoy sementare muda,da tua nnt taubatlh...
mak kate...orang muda hidop mmg baru bermula, tp belom tentu maseh panjang lg,entah esok lusa Izrail dtg menjempot...
aku rase...btol jugak tu...
orang kate...exams tu susah,kene byk sacrifice,constant study,past year papers,etc...
mak kate...exams tu senang je...
da ade tarikh utk diuji,da ade syllabus utk diikot,kalu ajal,entah siapapon tak tahu,byk peringkat ujian pula tu,Munkar,Nakir,Neraca Mizan,tayangan slide...
aku rase...btol jugak tu...
orang kate...have fun on your birthday,panggel kawan dan sedare mare,berpartylah sepanjang malam,make it a memorable one!
mak kate...setiap hari jadi,kita semaken hampir,hampir setahun dgn kematian,setahun lg diberi peluang utk beramal,bertaubat...
aku rase...btol jugak tu...
orang kate...kerja mesti sunggoh-sunggoh,beli rumah besar,kereta mewah,makan lazat,baru hati puas!
mak kate...yeke hati da puas?
da cukup amal ibadat nak tempah kubur luas-luas?
da siap kenderaan meluncur Siratul Mustaqim?
da cukop zikir utk santapan rohani?
da cukop amal nak 'book' tempat al-Firdaus?
aku rase...btol jugak tu...
orang kate...sucsessful people have a good time management,ade bisnes d KL,New York,Tokyo...
maseh sempat berkempen utk pilihanraya,
maseh sempat melepas lelah di disko dan karaoke,
maseh sempat pasang perempuan 2-3,
baru orang boleh respect!
mak kate...setiap manusia dpt 24jam dlm sehari,tp...
ade mase ke nak sujud di sejadah 5kali sehari semalam?
ade mase ke nak selak al-quran sehari seminggu?
ade mase ke nak jengok ibu ayah di kampung sekali dlm seminggu,sebulan atau setahun?
aku rase...err...btol jugak tu...
p/s:renung2kanlah sebaek2nye...^_^
 
posted by mira_mia at 2:01 PM | Permalink


0 Comments: